Om oss

Xpandera har sitt säte i Uddevalla och ägs och drivs av mig, Maria Wasall.

Entreprenörkalendern kom till i första hand för att tillfredsställa ett eget behov av en anpassad kalender.  I flera års tid, runt juletid oftast, släpade jag runt min bästa väninna på alla tänkbara (och förmodligen även otänkbara) ställen i Luleå/Piteå med omnejd, i förhoppning om att NU äntligen kanske jag skulle hitta den kalender jag sökte. Men hur intensivt jag än letade kunde jag inte hitta någon som var anpassad för en kvinna mitt i livet med jobb, familj och företag – med allt vad det innebär…

För mig var det viktigt med mycket utrymme för anteckningar, bokningar, planering mm och jag kunde inte hitta någon kalender som motsvarade de kraven ute på marknaden. Som en sann entreprenör tänkte jag tillslut ”Nähä, då får jag väl helt enkelt göra en egen kalender då!” Julledigheten 2006 ägnade jag åt att skapa min alldeles egna personliga kalender, som jag valde att kalla Entreprenörkalender.

Sedermera uppmärksammades denna av vänner och kollegor, som även de hade behov av att kunna anpassa sin kalender. Produktionen av Entreprenörkalendern startades därför under 2007 i liten skala, till min närmaste omgivning, och detta gjordes för hand hemma i mitt lilla kontorsutrymme. Det skulle visa sig att de tyckte om sin kalender och beställde den även nästa år… och nästa…

2009 flyttade jag med min familj från Norrbotten till Västkusten. Det var då jag bestämde mig att för att ta ytterligare ett steg i utvecklingen av kalendern och under 2010 inledde jag ett samarbete med ett professionellt tryckeri som kunde motsvara mina krav på Print On Demand. Jag var inte intresserad av att massproducera kalendrar, utan det var viktigt för mig att jag kunde fortsätta leverera unika kalendrar för varje kund. Nu behandlas varje beställning av mig personligen, då jag designar den specifikt efter varje kunds egna val och därefter går den till tryck.

Genom efterfrågad feedback från användarna av Entreprenörkalendern har den kontinuerligt utvecklats, och idag är kalenderns design och funktion framtagen specifikt för fristående hudvårdskonsulter . Läs mer om Entreprenörkalenderns design och funktion

Sedan 2012 finns även denna hemsida med beställningsfunktion

Efterfrågan och upplagan ökar ständigt och det är fantastiskt kul! Stort tack till alla er som hängt med mig under utvecklingen, tack för ert tålamod, er uppskattning och era årliga beställningar! Och tack till alla er nya kunder som fortsätter att dela med er av Entreprenörkalendern!

PS. Jag kan lova er att min bästa väninna är glad nu när hon slipper springa runt med mig och leta kalendrar varje år 🙂 DS